Teaterskolan Calle flygare!! :D <3

Idag så var jag på Calle flygare teaterskola! :D Det var super roligt!
idag lärde vi oss om inlevelse eller vad det hette.

först så hade vi uppvärmnig och gjorde en rolig grej som heter do you know the muffin man?
man ska hoppa fram till en och sjunga känner du muffin mannen och så ska den andra börja sjunga ja jag känner muffin mannen flera gånger.

Sen så skulle vi lägga oss på marken och blunda och lärarinan på teatern sa att vi skulle tänka att vi låg på en strand och solade och att det sen kom rengn.
före det så skulle vi blunda och så sa hon tänk hur det kändes när du var arg senast. och då gjorde vi det och man kände sig arg. sen sa hon tänk när ni var superglada senast och då tänkte jag på när jag träffade Charlotte Perrelli för några veckor sen :) och jag kännde mig glad! :)
tänk när ni var ledsna senast och då tänkte jag på när jag var på bohusgruppen i fredags.. och jag blev ledsen..
när jag tänkte på det så kände jag mig lite ledsen.
när vi skulle resa oss upp så kände vi oss som nyvakna.. hihihihihi!

På sluttet så gjorde vi en sceen. jag förestälde en tonorsdotter och det började med att jag skrek: morsan var i helvete är du?! Och så svarade hon som spelade mamman: Jag kommer jag kommer gumman!  svär inte så där! ta en kratta och börja kratta. sen så kom det en som spelade en man men det var en tjej hon skulle spela att hon var kär i mamman och  gick fram till henne och sa : Jasså är det här det ska vårstädas? och mamman sa ja ta en kratta där. gubben ( Hon ) gick fram till mig och sa : men men är det inte du hennes lilla dotter! hur mår mamma då?
Jag sa : hon mår väl bra. Han sa har hon någon pojkvänn? Jag sa : SNÄLLA DITT JÄVLA PERVO LÅT MIG VA! OK?
och så gick jag. en som spelade mammans syster gick fram til mamman och sa tycker inte du att han är jobbig när han går effter dig hela tiden? Mamman sa : jo men jag är inte intreserad av honom!
Sen så kommer han och går effter mamman som säger: SLUTA GÅ EFFTER MIG!!
hon ropar på mig och säger : Nu har vi väl krattat klart ska vi tända brasan? Jag sa: jag har tändstickor.
mamman säger : VA! varför har du tändstickor?!
Jag sa : för att jag röker..
mamman sa: VA VARFÖR RÖKER DU!!?
jag sa: snälla sluta behandla mig som en femåring!! jag är 16 år snälla!
mamman sa jajajajaja! Nu sjunger vi!
alla sjunger majbras sången! Vintern rasar ut bland våra.... ja den låten.

Vi ska snart ha uppspel på teatern och då ska vi visa alla våra övnigar vi lärt oss :D
jag kommer bjuda några jag känner att komma och kolla! :D

Nu är jag hemma och bara tar det lungt!

Tjing!! :D <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0