Skola och film.

I
skolan idag så hade vi först läsnig och jag har börat med en ny bok som heter Ondskan. 
Den är faktiskt ganska så obehaglig och läsa! Handlar om en pojke som blir slagen av sin pappa :( Fy fan alltså!!!

sen så hade vi matte. Och sen SO / Historia.

Efter skolan så var det tänkt att vi skulle åka iväg och ha musik. men läraren var hemma med sitt barn som skulle till dokorn. och det är han som lär oss dom olika tonerna på instrmenten så det blev ingen musik :(

Vi fick se på film istället!! :)

vi såg en film som handlar om en kille som hade låg IQ och var lite koko men snäll.
när han går på skolbussen så säger alla här är det upptaget alla utom en tjej som heter Jenny
han sätter sig brevid henne och sen så blir dom vänner.
när dom blir äldre så är dom fortfarande vänner. Det var en kille som slog henne och då blev han helt galen och springer fram och slår honom tilss att hon säger sluta. allstå han försvarar henne hela tiden!

sen åker hon iväg och han saknar henne. När hon sen kommer tillbaka så bor hon hos honom han frågar vill du gifta dig med mig? Hon säger: du vill inte gifta dig med mig. Han frågar : Varför älskar du inte mig? och går ut.
när han har gått och lagt sig så kommer hon in till honom och säger jag älskar dig visst!
( och så gör dom Den där grejen )

På morgonen så sticker hon och han undrar var hon är och blir ledsen! Han börjar springa ivägg han är sån att han kan springa hur långt som helst och han springer i tre år i streck! Så att han blir känd och folk springer effter honom tills han stanar och säger: Nej nu är jag trött! jag tror att jag går hem nu! Och så går han bara ivägg.

sen så kommer man till en seen där man ser att han siter och berättar för en gammal dam om allt det här och så sägr han jag har fått ett brev från Jenny att hon vill träffa mig. han går hem till henne.

när han har varit hemma hos henne så ringer det på dörren och där stog en kvinna som höl i en cirka fyra - fem år gammal pojke hon sträcker över pojken till jenny och stänger dören. 

han det handlar om säger : Du är en mamma! Hon säger : j det är jag! han säger vem är pappan? Hon säger : Det är du som är det!

Han får som en chock och backar backot och hon säger nej det gör inget du har inte gjort något fel! Han nickar mot pojken som sittr och sr på tv och hon säger  Javist gå och prata med honom. och det gör han.

sen så gifter dom sig. men mamman är sjuk och dör sen så han får ta hand om sin lille son och det går bra!

Jag tyckte att filmen var jätte bra!! Men jag mins inte vad den hette :(

Nu orkar jag inte skriva mer.. skriver mer sen!! 

KRAM!!  


Kommentarer
Postat av: Anonym

filmen hette förmodligen Forrest Gump :)

2010-02-17 @ 21:50:47
Postat av: Svar. Alexandra Wadbro

Ja just det! det hette den :) Tack! :D

2010-02-27 @ 18:32:21
URL: http://alexandrawadbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0